uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły
- wszelkie formy doskonalenia warsztatu i metod pracy (warsztaty, wykłady, konferencje studia podyplomowe)
- uzyskiwanie nowych kwalifikacji
- samodoskonalenie
- wdrożenie własnego/innego programu edukacyjnego, naprawczego, poprawy jakości, wychowawczego, innowacji, IN, przedsięwzięć, projektów edukacyjnych, konstruowanie programów naprawczych po sprawdzianach i egzaminach w oparciu o analizę wyników egzaminacyjnych itp.
- organizacja autorskich konkursów, imprez, projektów, prezentacji, prowadzenie kół przedmiotowych, zajęć wyrównawczych
- opieka nad SU, organizacjami szkolnymi
- praca w organach szkoły, zespołach problemowych np. opracowanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości, diagnozy problemów edukacyjnych, wychowawczych, arkuszy ewaluacyjnych, ankiet itp.
- pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu przedmiotowego lub zespołu wychowawczego, praca w zespole
- działalność w ramach WDN (lider), planowanie pracy oraz przygotowanie i przeprowadzenie rad szkoleniowych w szkole; prowadzenie szkoleń, kursów i warsztatów dla innych nauczycieli
- pedagogizacja rodziców;
- Sokrates i inne projekty międzynarodowe
- "Szkoła z klasą", „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, SUS – szkoła ucząca się, Szkoła promująca zdrowie itp.
- organizowanie konkursów, szkolnych, środowiskowych, interdyscyplinarnych promujących szkołę i jej działania, olimpiad; przygotowanie uczniów i udział w różnorodnych konkursach , olimpiadach
- pozyskiwanie sponsorów, pomocy dydaktycznych;
- różne formy promocji szkoły w środowisku
Działalność innowacyjną prowadzoną przez szkoły i placówki reguluje obecnie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz. U. nr 56 poz. 506). Warunkiem przeprowadzenia w placówce oświatowej innowacji jest zatwierdzenie tej innowacji przez RP. RP zgodnie z § 4.3 rozporządzenia podejmuje uchwałę w sprawie wprowadzenia innowacji wraz z opisem jej zasad oraz opinią RP i zgodą autora. Wymienione dokumenty dyrektor szkoły przekazuje kuratorowi oświaty i, co jest nowością – organowi prowadzącemu szkołę (do tej pory nie było takiego wymogu) w terminie do 31 marca roku poprzedzającego rok szkolny, w którym jest planowane rozpoczęcie innowacji.
|