Strona główna | Mapa serwisu | English version
Awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego
Strona

Joanny Strzelczyk-Jajczak

Aktualny PageRank strony awans-zawodowy.prv.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

§ 8 UST.2 PKT.4 A
§ 8 UST.2. opis i analiza > § 8 UST.2 PKT.4 A

§ 8 UST.2 PKT.4 A
opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych
własny  program nauczania powinien spełniać wymogi rozporządzenia oraz spełniać warunek podstawy programowej

Rozporządzenie MENiS

z dnia 5 lutego 2004 r.

w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania i podręczników oraz cofania dopuszczenia

§ 24.
8. Szkolny zestaw programów uwzględnia całość podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego(…)
9. Program nauczania ogólnego opracowany przez nauczyciela może zostać dopuszczony do użytku w danej szkole i włączony do szkolnego zestawu programów po uzyskaniu pozytywnej opinii nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, posiadającego wykształcenie wyższe w zakresie zgodnym z zakresem treści nauczania, które program obejmuje.
10. Program nauczania dla zawodu albo program nauczania dla profilu opracowany przez nauczyciela może zostać dopuszczony do użytku w danej szkole i włączony do szkolnego zestawu programów po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty(…) Program nauczania wybranej specjalizacji w zawodzie opracowuje szkolny zespół przedmiotowy właściwy dla danego zawodu.
11. Programy nauczania, o których mowa w ust. 9 i 10, dopuszcza do użytku w danej szkole i włącza do szkolnego zestawu programów dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły, a jeżeli nie została ona powołana - opinii rady rodziców lub innego przedstawicielstwa rodziców.
 

Rozporządzenie MENiS

z dnia 26 lutego 2002 r.

w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

Działalność edukacyjna liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum powinna być określona przez:
1) szkolny zestaw programów nauczania, który uwzględniając wymiar wychowawczy, obejmuje całą działalność szkoły z punktu widzenia dydaktycznego,
2) program wychowawczy szkoły(…)
3) program profilaktyki (…)
Szkolny zestaw programów nauczania, program wychowawczy szkoły oraz program profilaktyki powinny tworzyć spójną całość. Ich przygotowanie i realizacja są zadaniem zarówno całej szkoły, jak i każdego nauczyciela.
Opracowanie i wdrożenie programu obejmuje:
  • diagnozę
  • przebieg opracowania i obudowę programu:
    • szczegółowe cele edukacyjne - kształcenia i wychowania
    • procedury osiągania szczegółowych celów edukacyjnych
    • opis założonych osiągnięć ucznia i propozycje ich oceny z uwzględnieniem standardów
    • omówienie założeń dydaktycznych i wychowawczych na jakich została oparta koncepcja
    • sposoby ewaluacji programu – analiza dokumentów, ankieta, obserwacja, rozmowa, analiza prac uczniów, ocen
    • w przypadku publikacji programu – nazwiska rzeczoznawców, który opiniowali program
  • procedurę dopuszczenia programu do użytku
  • wdrożenie programu
  • ewaluację
  • uzyskane efekty
 
Przykłady programów:
·         programy własne nauczania ogólnego
·         program pracy z uczniem zdolnym
·         program pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (dysleksja, programy świetlic środowiskowych)
·         program koła zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych
·         programy edukacji regionalnej, ekologiczne, zielonych szkół, profilaktyczne
·         programy zajęć przygotowujących do egzaminów/sprawdzianów
·         programy szkoleń i kursów dla nauczycieli, rodziców, uczniów;
·         programy warsztatów metodycznych
·         program wymiany młodzieży
·         program konkursu przedmiotowego
·         program doskonalenia nauczycieli w ramach zespołu przedmiotowego


Joanna Strzelczyk Jajczak

Aktualny PageRank strony awans-zawodowy.prv.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

 Wskaźnik PageRank
-->